Основними завданнями Центру є:
• організаційне і методичне забезпечення впровадження дистанційного навчання в практику роботи ЧДУ ім. Петра Могили;
• організація і координація процесу розроблення комплекту методичних документів з питань дистанційного управління;
• створення та підтримка web-сайту ЦДО, його активне наповнення, поновлення та розвиток;
• створення фонду матеріалів з питань впровадження дистанційного навчання в практику роботи ЧДУ ім. Петра Могили;
• організація та проведення дистанційного навчання спільно з викладачами-тьюторами кафедр університету, інофрмаційно-комп’ютерним центром та центром інновацій.
Для досягнення поставленої мети та вирішення покладених на нього завдань Центр виконує такі функції:
• розробка концепції дистанційного навчання в ЧДУ ім. Петра Могили;
• організація дистанційного навчання;
• контроль розроблених дистанційних курсів на їх відповідність стандартам МОН України;
• забезпечення контролю якості в системі дистанційного навчання за рахунок впровадження в практику експертизи курсів і технологій дистанційного навчання;
• адміністрування сервера Moodle;
• участь у розробці електроних комплектів дидактичних матеріалів та дистанційних курсів;
• формування та акуталізація бази даних Moodle;
• контрольне тестування курсіів та їх корекція перед впровадженням в навчальний процес;
• регйлярне оновлення сайту дистанційної освіти;
• здійснення навчання та консультування викладачів-тьюторів з питань оволодіння технологіями дистанційного навчання в середовищі Moodle;
• створення електроних бібліотек та фондів електроної навчальної літератури.
ПОЛОЖЕННЯ про Центр дистанційної освіти Чорноморського державного університету імені Петра Могили
1. Загальні положення
1.1. Центр дистанційної освіти ЧДУ імені Петра Могили (далі – ЦДО) створюється з метою підвищення ефективності та якості професійної підготовки фахівців з використанням сучасних інформаційних технологій та індивідуалізації навчання в Чорноморському державному університету імені Петра Могили.
1.2. ЦДО є структурним підрозділом Центру інноваційного розвитку ЧДУ імені Петра Могили і у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, постановами Верховної Ради України, правовими актами Президента України і Кабінету Міністрів України, Міністерства освіти і науки України, Статутом ЧДУ імені Петра Могили, цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами України.
1.3. Центр очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади наказом ректора ЧДУ імені Петра Могили за поданням начальника Центру інноваційного розвитку та проректора з наукової роботи.
1.4. Положення про Центр, зміни і доповнення до нього затверджуються наказом ректора ЧДУ імені Петра Могили.
1.5. Дистанційне навчання в університеті здійснюється з використанням Internet-технологій у модульному об’єктно-орієнтованому динамічному навчальному середовищі "MOODLE”.
2. Основні завдання та функції Центру дистанційної освіти
2.1. Основними завданнями ЦДО є:
- організаційне і методичне забезпечення впровадження дистанційного навчання в практику роботи ЧДУ імені Петра Могили;
- організація і координація процесу розробляння комплекту методичних документів з питань дистанційного управління (навчальних планів, програм, методичних рекомендацій та ін.);
- створення та підтримка web-сайту ЦДО, його активне наповнення, поновлення та розвиток;
- створення фонду матеріалів з питань впровадження дистанційного навчання в практику роботи ЧДУ імені Петра Могили;
- організація та проведення дистанційного навчання спільно з науково-методичним відділом, викладачами-тьюторами кафедр університету, інформаційно-комп’ютерним центром та центром інноваційного розвитку.
2.2. Для досягнення поставленої мети та вирішення покладених на нього завдань ЦДО виконує так функції:
- розробка концепції дистанційної освіти в ЧДУ імені Петра Могили;
- організація дистанційного навчання;
- контроль розроблених дистанційних курсів на їх відповідність стандартам МОН України;
- отримання ліцензій для кожного дистанційного курсу у відповідних інстанціях МОН України;
- забезпечення контролю якості в ситемі дистанційного навчання за рахунок впровадження в практику експертизи курсів і технологій дистанційної освіти;
- адміністрування сервера MOODLE;
- участь у розробці електронних комплектів дидактичних матеріалів та дистанційних курсів;
- формування та актуалізація бази даних MOODLE;
- контрольне тестування курсів та їх корекція перед впровадженням у навчальний процес;
- регулярне оновлення сайту дистанційної освіти;
- здійснення навчання та консультування викладачів-тьюторів з питань оволодіння технологіями дистанційного навчання в середовищі MOODLE;
- допомога у конвертуванні матеріалів дистанційного курсу в платформу підтримки дистанційного навчання MOODLE;
- організація випуску методичних посібників в електронній формі при підтримці кафедр, що включені до календарно-тематичного плану ЦДО;
- створення електронних бібліотек та фондів електронної навчальної літератури;
- проведення семінарів та Інтернет-конференцій;
- розробка інструкцій для слухачів і тьюторів з проведення дистанційних занять із конкретних курсів;
- розробка напрямків та планів подальшого розвитку дистанційної освіти в ЧДУ імені Петра Могили;
- здійснення заходів, спрямованих на забезпечення захисту системи MOODLE та її бази даних від несанкціонованого доступу;
- проведення рекламних кампаній з метою пропагування дистанційних курсів у засобах масової інформації, Internet та Intranet;
- дослідження ринку систем дистанційної освіти;
- підтримка міжнародної діяльності у сфері дистанційного навчання та інформаційних систем.
3. Структура та управління Центром дистанційної освіти
3.1. Кадровий склад ЦДО визначається штатним розкладом ЧДУ імені Петра Могили та затверджуються наказом ректора університету.
3.2. Для виконання окремих проектів та впровадження результатів роботи Центр може створювати тимчасові творчі (трудові) колективи на контрактній основі або за трудовими угодами.
3.3. Центр може організувати роботу із залученням висококваліфікованих консультантів, атестованих наукових та науково-технічних організацій, які працюють за завданням ЦДО на договірних засадах.
4. Фінансове забезпечення діяльності
Центру дистанційної освіти
4.1. ЦДО не є юридичною особою і не має самостійного балансу, а у відносинах з юридичними та фізичними особами виступає від імені університету як юридична особа.
4.2. Фінансування діяльності ЦДО та його матеріально-технічне забезпечення здійснюються шляхом фінансування із загального та спеціального фондів держбюджету, а також з інших джерел, не заборонених чинним законодавством України.
4.3. ЦДО має право надавати платні послуги у відповідності зі встановленим в ЧДУ імені Петра Могили порядком.
4.4. ЦДО має право на проведення договірних робіт за прямими договорами та міжнародними проектами відповідно із встановленим у ЧДУ імені Петра Могили порядком.
4.5. ЦДО із метою забезпечення своєї діяльності отримує в користування від університету сучасне офісне обладнання, інвентар та інше майно.
5. Організація діяльності Центру
5.1. ЦДО має право:
- одержувати в установленому порядку всі необхідні для роботи ЦДО документи університету та його структурних підрозділів;
- залучати працівників ЧДУ імені Петра Могили до виконання робіт відповідно до компетенції ЦДО;
- подавати на розгляд керівництва університету пропозиції щодо вдосконалення діяльності.
5.2. Центр дистанційної освіти створюється, реорганізується і ліквідується наказом ректора ЧДУ імені Петра Могили за поданням начальника Центру інноваційного розвитку, проректора з наукової роботи та ухвалою Вченою ради.
6. Контроль за діяльністю Центру
6.1. Керівник Центру представляє щорічний звіт про діяльність ЦДО на засіданні розширеної Вченої ради ЧДУ імені Петра Могили.
6.2. Поточний контроль за діяльністю ЦДО здійснює проректор з наукової роботи та начальник Центру інноваційного розвитку, пропонуючи до розгляду будь-які аспекти роботи ЦДО на засіданнях ректорату або Вченої ради ЧДУ імені Петра Могили.